~Air Mata Degil ~

Ya Allah.....
Sudah lama air mata ini tidak menitis...
Tapi....kenapa hari ini.....menitis lagi.....
Bagaimana dengan impian masa hadapan ku,,,,,
Ya Allah.....
Aku takut untuk berhadapan hari-hari yang mendatang....
Aku Xingin sesuatu yang boleh melukakan terjadi...
Permudahkan perjalanan hidupku ini....
Aku Takut dengan ujian-Mu....
Andai aku tahu apa akan terjadi....hmmmm
Apa lagi yang aku tidak tahu...??
Apa lagi yang perlu aku tahu..??
Adakah memang tidak kebahagiaan untuk hamba-Mu ini,,,,
Argghhh..Degil sungguh air mata iniii...
Kuatkah hati ini,,,
Ya Allah...
Jauhkan Segala yang Tidak Elok...
Hmmm...panas dah tubuhku,,,
kesihatan yang merosot...
Apa lagi perlu aku buat??tuk kecapi impian yang semacam jelas tetapi....???
Ya Allah....dimana aku perlu cari kekuatan...
Aku Sayangi Dia Ya Allah...
Hmmm...air mata ini terlalu degillll....

-31 januari 2011-

.. :: RanGKap MenGGuriS BahaGia :: ..

Adat Hidup BerumahtanGGa,
BanyakLah PerkaRa Perlu Dijaga :
Menjaga ImaN Dengan Ibadah
Menjaga Tuah Dengan Maruah
Menjaga Laku dengan Karenah
Menjaga Aib Jangan Terdedah
Menjaga Malu Jangan Tersimbah
Menjaga Lidah Jangan Tersalah
Menjaga Langkah Jangan Menyalah
Menjaga Duduk Jangan BerteLingkah
Menjaga Tegak Jangan Rebah
Menjaga Kasih Jangan Tumpah

~PANDUAN KESIHATAN SECARA ISLAM~


~Larangan-larangan Terhadap amalan perbuatan dan kebiasaan yang boleh merosakkan kesihatan tubuh badan~

- Tidak boleh sama sekali berjimak ketika berada dalam keadaan terlalu kenyang atau terlalu lapar.
- Mandi setelah makan
-Sentiasa berada dalam keluh kesah dan berdukacita
- Berjaga malam selain dari qiamulail.
- memakan daging yang tidak disembelih mengikut hukun islam.


~Faktor-faktor Yang menguatkan tenaga tubuh badan~

-Memakan daging
- Selalu menghidu bau-bauan yang sedap
- Banyak mandi yang bukan dari mandi kerana jimak
- Mandi dalam keadaan perut yang sederhana, tidak terlalu lapar atau terlalu kenyang
- Memakan makanan yang agak manis

~Faktor-faktor yang boleh mendatangkan penyakit~

- Banyak bercakap
- Banyak Makan
- Banyak Tidur
- Banyak Jimak

~Faktor yang boleh melemahkan badan~

- Banyak berjimak.
- Sentiasa berada dalam dukacita dan keluh kesah
- Banyak minum air yang bercampur dengan air liur kita sendiri.
- Banyak memakan makanan yang serba masam.

~ Bagi Menambahkan  Kecerdasan Akal ~

- Tinggalkan dari bercakap kosong
- Sentiasa bersugi
- Sentiasa bersama-sama dengan orang alim.

~Larangan Dan Peraturan Selepas Makan~

- Dilarang keras tidur selepas makan kerana mendatangkan keras hati
- Hendaklah berjalan selepasnya sekurang-kurangnya 40 langkah
- Sebaik-baiknya hendaklah bersembahyang selepasnya supaya makanan mudah hadam,

~ Supaya Air Yang Diminum Mendatangkan Kesihatan Untuk Badan Seboleh-bolehnya Jangan Minum Air Di Waktu-waktu Berikut : ~

- Selepas bersenam ,bersukan atau melakukan kerja-kerja berat
- Selepas berjimak
- Selepas Makan atau sebelumnya
- Ketika Sedang Makan
- Selepas memakan buah-buahan
- Selepas keluar dari bilik mandi
- Ketika terjaga dari tidur.

~AlhamduLillah~

Ya Allah....
Aku bersyukur kepada Mu.....
Menganugerahkan dia....
Kehadiran dia membawa banyak makna dan hikmah...
Terima Kasih Ya Allah...kerna menyatukan kami berdua,,,,
Hari ini...aku dapat perkhabaran gembira lagi...hampir menitis air mata kegembiraan...
Sudah 1tahun lebih berlalu...tapi masih segar dalam ingatan....
InsyaAllah...keputusan yang ku ambil setahun dulu..betul2 membuat aku gembira saat ini,,,...
Semoga ia berpanjangan.....
Ya Allah....berkati lah pilihan ku.....
Alhamdulillah.....insan2 yang aku ingin mereka bahagia seperti aku kecapi sedang berbahagia bersama apa yang mereka miliki....
Alhamdulillah.....
Tidak ada kata2 yang boleh ku titip...selain titipan syukur kepada-Mu....
Terima Kasih Ya Allah......

~ SELAMAT ULANG TAHUN SAYANG ~

~ 16 Januari 2011 ~
Arrhhhh.....dh genap setahun kami couple.....
Macam semalam baru berlalu....
Masih sEgar Dalam InGatan Saat PertaMa Kali..

Gambar Pertama Saat2 Perkenalan ~27 Jun 2009~
Pukul 2.32 pagi...Sayangku bangun just tuk call mengucapkan "Happy Anniversarryyy Sayang"
....:: So Sweet ::......
Who my PrincE ChaRminG???
Of Course.....:: Mohd AiDy Bin Mohamad ::.......
SayaNg...XsaBar rasaNya tuk Melalui Tahun Ini....
Tahun Yg Bakal Menyatukan Kita..
~TERIMA KASIH SAYANG~
Diatas :
..:: Kasih SayangMu ::..
..:: CintaMu ::..
..:: KesaBaranMu ::..
..:: KeGaraNganMu ::..
..:: PerHatianMu ::..
..:: KeSetIaanMu ::..
..:: TERIMA KASIH ATAS SEGALANYA ::..
Luv U :: Shasha

~Bisikan Hari Ini 06 Jan 2011~



LifE Is Too ShoRt
To WaKE Up In MoRNing WiTH ReGRet
So, LovE The PeOPle WhO TrEAt You RiGHt & FoRGeT ThE OneS ThAt Don'T
AnD BeLIeVe ThaT EveRYthIng HapPens FoR A ReaSon,
If U GeT A ChanCe Take It
 If It ChanGes YoUR LiFE,Let It.
NoBoDy SaID ThaT It'D Be EasY,
TheY Just ProMiseD It Would Be WorTH It.

4 Januari 2011???

Ni post saya yg pertama tuk tahun baru 2011 nehh....
Byknyeee nk kena pikir pada tahun ni...
Yang pastinya tuk hari bahagia saya sendirik.......
Makin pikir...makin dekat....mcm xcukup masa la plak...
Tp bila rindu....xpikir....mcm lmbt sgt....
Sumer kena lalui sendirik....
Lebih2 lagi bakal tunang saya tu....
Lagi la keseorangan dia 2....Xlh nk mengharapkan kawan sgt...
Saya??nk tolong pon...leh tolong sket2 jerk....tolong jerk apa yang termampu..
Sabar erk buah hatiku...SEMOGA PENGORBANAN & KESABARAN kita ini akan diakhiri dengan KEBAHAGIAN DUNIA & AKHIRAT.....SEMOGA ALLAH MERESTUI kite......
Ya Allah....kuatkan lah hati kami dalam mengharungi dugaanmu ini....
Kuatkan lah hati ku....dalam membuat persiapan mental & fizikal tuk menghadapi kehidupan yang beransur menuju perubahan.

InsyaAllah...
Welcome to 2011....
Wait For 12 Mac 2011

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...