CUTI PENDEK D'PANGKOR

Waahh...lama tak pergi bercuti..kali ini peluang ada walaupun menyelit ...huhuhu
Kebetulan kakak ipar ambe ada mesyuarat kat sana 3 hari 2 malam...kami join 2hari 1malam jew...masuk 19 Dis 2013 keluar 20 Dis 2013.
Dekat Pulau Pangkor kami menginap di Teluk Dalam Resort, suami ambe booking melalui booking.com, harga untuk chalet yang kami ambil iaitu Melati chalet RM 230
Tiket ke Pangkor RM 10 pergi balik
Tiket ke Teluk Dalam RM 18 pergi balik yea...
Malam sebelum bertolak ke Pulau Pangkor tu baru suami ambe perasan...Teluk Dalam Resort ( TDR ) tu ada sediakan pakej,,,pakej yang lebih berbaloi iaitu RM 288 termasuk makan minum dan tiket pergi balik.. apa lagi..terus dia call pihak TDR..tapi malangnya...dah tak leh tukar...humm,,,
__________________________________
Haa...ni la rope bangunan utama TDR...ambe puas hati laa..
 Sampai kat Jeti Lumut, kami parking kereta kat Medan Parking Kereta bertingkat..InsyaAllah..Selamat...Harga kami bayar RM8.90 jerr...ia bergantung pada tempoh masuk anda la yer...kami lebih 24 jam..
Lepas parking kereta, kami berjalan kaki je ke Jeti...
Di Jeti jangan risau...sebab ada beberapa meja khidmat yang sedia membantu anda..nak tanya pasal kereta sewa ke..apa tempat menarik ke ...ada la panduan yang disediakan...
Kami kena amik jeti ke Pangkor ...Xleh amik Feri terus ke Teluk Dalam sebab kami amik kereta sewa...Kereta sewa sana standard RM 80...kereta kami dapat,,,Proton Iswara Aerobackk..bayar terus kat pak cik yang kat meja-meja tuuu...ada resit...
Okehh...masa untuk naik Ferii...1.15 petg kami belayar...wow!!..macam naik kapal layar pulopp..
Dalam masa 30 minit kami sampai ke pulau dah...sampai sana..amik kereta seperti yang dijanjikan..
Alhamdulillah..lancar je perjalanan setakat neh..amik kereta terus gerak ke Teluk Dalam...
Sebelum tu kami singgah makan kat Teluk Nipah dulu..
Wow!!...Nasi ayam 1 pinggan Rm5...heee..
Perut kenyang...gerak ke Teluk Dalam Resort...
Sampai je sana...anak-anak sedare dah tunggu ajak mandi kolam...hihihi...
Haa...suami ambe tanya lagi...kot2 leh tukar pakej..sebab lau nak makan tanpa ambik pakej boleh tahan kopak jugak la poket...Alhamdulillah...dapat tukar pakej...RM 288...
_________________________________

 Ni gambar hero-hero hati ambe kat depan chalet kami..


Puas hati toii ngan chalet nii...tapi ...biasa la kalau dah teruja...lupa nak snap pic dalam chalet...Katil king,cukup selesa untuk anakanda ambe berlari...
Kalau nak tengok bilik dia...godek2 la di www.tdr.com.my

 Senang berlari dan senang mengamukk...huh!!..
-------------------------------------

Meh layan gambar mandi kolam ..petang2 neh orang layan kolam...
Cantik...dan bersih itu penting...




Korang nampak tak cengkerang2 tuh?tu sebenarnya fungsi dia untuk mandi bilas selepas mandi kolam ke apa ke...
Contoh nyaa :

 Kolam bebudak....




Sedap je mata mandangkan....
Okeh....sudah layan budak-budak dalam kolam....
Kita jejalan tepi pantai pulop...
Belakang chalet je pom,,.ihikss
 Ooowww...manja tak?manja tak?kih3.....
 Abes basah kainkuu....

 Udah besar anak ambe nehh...ummm...

Macam comel...macam bahagia...macam sayang...macam cinta ...bukan macam tapi PASTI..!!!

Memalam tak gerak g mana pon...
Okeh..keesokkannyaa...
Nak balik dah....
Makan dulu..


Siap makan terus beratur nak naik van g jeti teluk dalam..
Tak sempat snap ....tapi lepas turun dapat snap antara pengangkutan kat sana...mang disediakan..
Kereta sewa??dah suh tuan dia ambik,,kan kami dah tukar pakej..ada tiket...jadi kami balik kot teluk dalam terus..

 Van TDR punya....disediakan untuk angkut visitorsssss

 Turun dari bas...TDR punya...


Menuju ke Feri

 Atas feri...belah luar,,kita layan angin laut...

Kakak Ipar ambe & anak-anak

Sampai ke daratan...beli2 barang sikit..terus gerak balik ..
Okeh...itu je cite cuti pendek ambe setakat neh...
Sekian...!!

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Daun Keladi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...