SEMBUHKAN DEMAM DENGGI





 Waaahhhh...jangan sesiapa telan air lir pulak tengok ketam nehh....huhuu
Apa kaitan Ketam dengan tajuk entry NS yang satu ini.?
Minggu lepas sepupu NS terkena demam denggi, emak saudara NS sediakan Sup Ketam untuk anak dia tu. NS yang tak tahu apa-apa ni..tanya kenapa perlu sup ketam..rupanya Sup Ketam boleh membantu dalam sembuhkan demam denggi. Jadi, NS nak kongsi laa kat sini kot2 ada yang belum tahu kan...yang dah tahu tuu..............tahu laa....hihihi...
Selain denggi Sup Ketam pun sesuai untuk Chikungunya.
Ketam seperti ketam nipah ini perlu dimasak sup, pesakit perlu minum sup beserta isi ketam untuk meningkatkan kadar platelet dalam badan. Hal ini disebabkan kadar platelet turun secara mendadak dalam tempoh dijangkiti virus denggi ini. Dikatakan ketam mempunyai kadar protein yang tinggi dalam membantu membina platelet darah yang hilang.
Namun, pemeriksaan dan nasihat darpada doktor adalah perlu diutamakan.

Sharing Is Caring



10 comments:

  1. Ooo...ketam nipah ke....bukan semua jenis ketam eh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak...tu contoh je dear - seperti-...:D

      Delete
  2. Amboi cantik header baru kat atas tu, betullah Sha, banyak kak ana dengar tentang khasiat sup ketam untuk denggi ni.singgah pagi Ramadan, klik2 nuff Sha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masih penin2 tuu...xde idea sgt tuk header....terima kasih kak...

      Delete
  3. betul betul betul.. sup ketam mmg amat sesuai utk ubat denggi selain kena gak p klinik/hosp...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tol tu Lia...yg tu kena jgk...biasa org bwk je sup tu ke wad..

      Delete
  4. ketam nipah masak berempah... mak aihhh sedap seh...

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...