TAMAN TASIK TAIPING,PERAK

Alhamdulillah, sudah hampir 3 tahun bermastautin di Batu Gajah,Perak.
Antara tempat NS ingin kunjungi adadal TAMAN TASIK TAIPING.
Kenapa?
NS nak bergambar je kat situ,,tengok blogger lain cantik jer bergambar dengan pokok-pokok yang berjuntai tu..di samping itu teringin nak naik swan kayuh -kayuh di tengah tasik taiping ini.
Akhirnya tertunai juga laa..

Hari tu Taman Tasik Taiping kering..

 I Like Pokok Juntai2...


Ok, Akhirnya dapat juga naik Swan!!..Yeay!RM 12 jew...untuk setengah jam.
Maaf sangat kepada suamiku En.Aidy kerana terpaksa melayan kerenah isterinya yang hyperaktif ni..
Selalu minta yang bukan2...jarang sekali minta dibawa tempat ber aircond,,tempat yang perlu berpeluh ni jugak la NS minta dari sebelum kahwin sampai la Zaryth dh umur 2tahun ni..
Nak xnak kayuh jugak..hihihi..

 Harga Tiket

Basikal untuk disewa pun ada :

Jom balik Batu Gajah, Bye2 Taiping.
Sekian dari Taiping , Perak.

21 comments:

  1. wahhhhh lagi la teringin nk p tasik taiping... chantek sgt...

    ReplyDelete
  2. Belum berkesempatan main swan.
    Jemput follow blog su ye www.sihatitunikmat.com

    ReplyDelete
  3. gmbr nga ranting2 tu plg mahal..
    comel2

    ReplyDelete
  4. from taiping with love....hehe...cantik tasik taiping...haritu pergi tak dapat singgah...dapat lalu jer keliling tasik sebab ada pesta masa tu...^_^

    ReplyDelete
  5. sy pernah pergi situ sebab otw ke zoo taiping. :)

    ReplyDelete
  6. saya dua tahun kat sane awk sebab sekolah kt sane. Sekolah saya betul2 kat tepi kaki Bukit Larut tu.
    awak tak naik atas bukit larut? kalau x silap ada taman bunga tulip kat atas tu.. tapi saya pun tak penah naik sampai atas pun lagi.. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke...huhuh...g depn pintu bkit larut tu je...dh lewt..plan lain kli nk naik bukit larut n mandi sungai burmese tuu..ari tu pegi xbwk baju lebih...jenuh laa en.aidy nak melayan lg..

      Delete
  7. sy pon hr tu p sn smata2 nk gmbr ada pokok juntai2.nmpk cntik

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan Zai...tingin tgk gmbo org ngn pokok2 nii...akhirnye dpt tgk sdri..

      Delete
  8. Cantik pic dgn en.hubby kat pokok berjuntai tu. Pandai cameraman amik pic tu.. ihiks..

    ReplyDelete
  9. kak ana selalu gak ke Tepen ni, adik sepupu ada sana..bila datang sini pasti teringat lagu seiring dan sejalan, Allahyarhamah Syarifah Aini dg Broery nyanyi kat sini dolu2..hehe

    ReplyDelete
  10. salam kenal...saya tag awak untuk liebster award.. jemputlah.. :)

    http://chien-puterirahsia.blogspot.com/2014/09/blogger-liebster-award-1.html

    ReplyDelete
  11. wow bestnya jalan-jalan.. memang cantik kalau tangkap gambar kat temppat-tempat macam ni :D

    ReplyDelete
  12. dah pernah pergi kat sini..
    cantek view dia..
    masa pergi dulu tahun 2004.. sekarang taktau la sama ke tak..
    hehehehe

    ReplyDelete
  13. Salam dari Pcl, thnks follow ig pcl.

    Dah lam jgk pcl tak ke taiping walau pcl org perak.. tmn tasik tu lagi la, tak ingat dah view dia...lama dah tinggal zaman skloh menengah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm pcl...time kasih jgk sudi singgh laman NS nii...

      Delete

Terima Kasih Daun Keladi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...