SAYUR VS BUAH

SAYUR-SAYURAN vs BUAH-BUAHAN | Jom cuci mata tengok gambar comel.









Comel jadinya bila digabung.

Kongsi je.

IDEA KREATIF GUNA BAWANG MERAH

IDEA KREATIF GUNA BAWANG MERAH | Suatu hari tu Sha nampak ada seorang kawan kongsi facebook beliau. Macam cantik je, macam nak letak sini je. Jom tengok apa boleh dibuat dengan bawang merah selain digunakan untuk masakan.












Cantik tak hasil hirisan bawang di susun atur?Rajin betul..

Buat Cuci Mata

TIPS MEWUJUDKAN KELUARGA YANG BAGUS

TIPS MEWUJUDKAN KELUARGA YANG BAGUS | Alhamdulillah, selesai sudah Kursus Kekeluargaan yang Sha dah hadiri selama 3 hari di Institut Tadbiran Islam Perak [ INTIM ].
Jadi sebelum lupa,sebagai nota peringatan untuk diri sendiri juga Sha nak kongsi di sini untuk sama-sama kita ambil apa yang baik untuk keluarga sama ada yang telah dibina atau bakal dibina.


1. MULAKAN DENGAN DOA YANG BAGUS.

Ya, doa adalah senjata bagi orang muslim sudah tentu ia amat penting dalam amalan seharian. Memohon kepada Yang Maha Esa.

2. PANDAI BERTERIMA KASIH,PANDAI BERSYUKUR.

Ya,sebagai manusia biasa kita tidak akan pernah merasa cukup. Jadi perlulah kita mendidik diri sendiri untuk pandai merasa syukur.

3. AJAR DIRI KITA SENDIRI UNTUK MENYUKAI IBU & BAPA. INSYAALLAH ANAK-KITA JUGA AKAN MENCONTOHI KITA.

Ya,menyenangi hati ibu & bapa kita sendiri.

4. AJAR DIRI KITA MENGAMALKAN AMALAN YANG SOLEH, YANG ALLAH S.W.T SUKA & REDHAI.

Ya, kita tidak tahu yang mana 1 amalan kita yang benar-benar Allah S.W.T redhai. Pastikan ada 1 amalan yang Allah S.W.T redhai semoga amalan kita yang lain turut Allah S.W.T redhai walaupun alkisahnya kita memberi seekor anjing yang dahaga minuman.

5. AJAR DIRI KITA SENTIASA MEMPERBAIKI DIRI SENDIRI [ ISLAH ]

Ya,bukan perkara yang senang.

6.AJAR DIRI SUPAYA PANDAI TARBIAH ANAK-ANAK.

Ya,Tarbiah : Bersama-sama bukan hanya pandai mengarah.!!

7. BERTAUBAT ATAS KESILAPAN@DOSA YANG DILAKUKAN.

Ya,berjanji tidak akan mengulangi.



Benda Baik Kita Kongsi.
Nanti Jumpa Lagi.


HOTEL D'MALL SERI ISKANDAR

http://www.dhotel.my/images/web/logo.png 

Assalamualaikum..Selamat petang..
Sha nak review sikit Hotel sekitar Seri Iskandar ni.
Seri Iskandar mempunyai beberapa pusat pengajian tinggi seperti Universiti Teknologi Mara (UiTM) Seri Iskandar dan Universiti Teknologi Petronas. Semestinya ada ahli keluarga yang memerlukan penginapan untuk melawat pelajar atau untuk menghadiri konvokesyen.
Untuk hari ini Sha ingin review D'Mall hotel yang terletak tidak jauh dari pusat-pusat pengajian yang ada di sekitar Seri Iskandar,Perak ini. 
Menyediakan 4 jenis bilik yang menarik untuk didiami.

[ Details sila klik gambar. ]
d hotel executive suite in perak

Hotel bertaraf 3 bintang ini juga dilengkapi sebuah kolam renang bersebelahan dengan Cafe Jintan Putih.


EXTRA BED : RM50.00/Night
CHECK IN : 2.00 PETANG
CHECK OUT : 12.00 TENGAH HARI

CONTACT :

TELEFON : 05-3748888

SAYA TOLONG JER.. :)

LEPAK DENGAN ANAK TERUNAKU ZARYTH

Anak Teruna Ibu | NS nak pacak sikit saat-saat lepak dengan Zaryth semalam - 4 Oktober 2015 [ Rabu ] Hari ini 5 oktober 2015 - Sudah masuk umur 3 tahun 2 bulan dah anak lelaki sulung Ibu ni.. Baru sihat selepas 3 hari demam,lepas sihat terus ikut ibu jejalan hilangkan bosan duk kat umah ni.


Selfie dulu dengan Zaryth sebelum bergerak ke AEON Mall Klebang Ipoh.
Sampai ke Mall, kami window shopping je..Hayun kaki je sambil gaduh dengan awak laa Zaryth..tak nak pegang tangan ibu, ibu risau awak tu hilang dari pandangan mata ibu. Nasib laa memang ibu niat nak bawak Zaryth jalan, kalau buatnya ibu bawak senarai barang nak beli..hangin laa ibu..huhu..
Hari ini tak tau laa angin mana datang nyaa,asyik minta ibu ambil gambar dia je dalam kaison. Layan jelaa, boleh ibu pacak gambar Zaryth kat sini.
 

 Zaryth suka Baymax.


 Selepas 1 jam setengah, bila sampai part kedai kesukaan ibu, semestinya kedai buku Zaryth dah mula buat perangai,suruh dukung. Ngantuk katanya.
Maka,tak jadi la ibu tengok-tengok buku ambil keputusan bagi Zaryth tidur dalam kereta dan ibu nak cari makan tengahari kebetulan memang perut sudah lapar.
Hasil selepas beberapa minit duk dalam kereta.

 Ibu tapau nasi kegemaran kat kedai biasa ibu beli masa kerja dekat Ipoh.
Nasi Ayam Halimah Bachik
RM 3.50 je banyak ni.
Dekat Taman Chempaka, pelajar Politeknik ramai laa belah sini.
Tapau,makan dekat Padang Polo Ipoh sesorang,Zaryth tidur lagi.

 Lepas makan, NS ambil peluang pergi tengok tapak pejabat NS yang ditutup akhir tahun lepas. Rindu pulak kenangan kat sini. Hampir 1 tahun dah tempat ni tutup,tapi masih belum ada apa-apa pembangunan dijalankan. Sebelum ini cepat aje halau kami dari sini yea.
Sampai depan pagar ,Zaryth sedar. Ok,boleh sambung jalan balik ke AEON Kinta City pulak kita.
Pusing-pusing cuci mata je..
Nampak Zaryth tak berapa happy, terus NS bawak ke bahagian mainan kanak-kanak.
Hah!! Meleret je senyum..
Alhamdulillah, Zaryth bukan jenis mengamuk nak dibelikan sesuatu.
Tapi NS belikan sebuah kereta lumba mainan untuk dia.

 Yes!!! Shalimar...Sejak bila pandai beli barang beropol-ropol segala ni??
Sejak ada anak dara kecik baru ni laaaa..
Ni Stokin ropol pertama untuk Fathia.
Hah!!
Zaryth dah penat berjalan,kereta mainan pun dah dapat. Kami ambil keputusan untuk pegi beli air dan balik rumah.
Ok laa tuu, keluar dari pukul 10 pagi hingga 3 petang.

Nota : 4 hari lagi dah nak masuk pejabat balik.
Masuk kerja baru ada mood nak kerja...:P


GIVEAWAY OKTOBER 2015 CASH RM 500 BY EMAS PUTIH

[Sila Tekan Banner Di Atas Untuk Join]


Hadiah :
RM50 Cash x 10 pemenang

Tarikh Mula : 29 October 2015 | Tarikh Tamat :12 November 2015


UBAT ELAK SEMBELIT SELEPAS BERSALIN

Assalamualaikum.
Alhamdulillah hari ini hari ke -68 Baby Fathia. Hari ini juga hari pertama NS hantar Baby Fathia ke rumah pengasuh. Moga ok laa anak ibu duduk dengan mak yeaa.

Rasanya belum terlambat untuk NS berkongsi sesuatu yang membantu NS ketika berpantang.
Sembelit adalah antara masalah yang dihadapi oleh ibu bersalin, ini disebabkan oleh pemakanan yang diambil oleh ibu. Pada NS sembelit selepas bersalin ini amat menyakitkan berdasarkan pengalaman anak pertama Zaryth, jadi untuk anak ke-2 ini NS menumpukan kepada produk yang boleh membantu NS tidak mengalami sembelit kerana ia amat penting untuk membantu penyembuhan luka semasa bersalin. Selepas mengambil pendapat dan pengalaman rakan-rakan, NS mengambil keputusan untuk mengambil Phytonatal Nona Roguy.

Alhamdulillah..sepanjang berpantang NS tidak mengalami masalah sembelit lagi sehingga sekarang dengan menelan 2 biji selepas makan setiap hari. Untuk NS, cukup hanya botol kecil 90 biji tablet.

ANTARA KELEBIHAN PHYTONATAL
 
Membersihkan rahim, mengeluarkan angin, lendir dan darah kotor dalam badan.

Melawaskan pembuangan air kecil & air besar, mengatasi masalah sembelit, kepenatan, migrain dan angin.

Mengurangkan berat badan dan menguatkan otot-otot badan.

KATAKAN TIDAK PADA SEMBELIT..!!
Khasiat PhytoNatal Membersihkan rahim, mengeluarkan angin, lendir dan darah kotor dalam badan. Melawaskan pembuang air kecil & besar, mengatasi masalah sembelit, kepenatan, migrain dan angin. Mengimbangi kembali sistem badan. Mengurangkan berat badan dan menguatkan otot-otot badan.

Copy the BEST Traders and Make Money : http://bit.ly/fxzulu
Khasiat PhytoNatal Membersihkan rahim, mengeluarkan angin, lendir dan darah kotor dalam badan. Melawaskan pembuang air kecil & besar, mengatasi masalah sembelit, kepenatan, migrain dan angin. Mengimbangi kembali sistem badan. Mengurangkan berat badan dan menguatkan otot-otot badan.

Copy the BEST Traders and Make Money : http://bit.ly/fxzulu
Khasiat PhytoNatal Membersihkan rahim, mengeluarkan angin, lendir dan darah kotor dalam badan. Melawaskan pembuang air kecil & besar, mengatasi masalah sembelit, kepenatan, migrain dan angin. Mengimbangi kembali sistem badan. Mengurangkan berat badan dan menguatkan otot-otot badan. Cara Guna PhytoNatal Kelawasan biasa – makan 2 – 3 biji 1 kali sehari. Terlalu lawas (Sensitif) – makan 1- 2 biji 1 kali sehari. Tidak lawas (Sembelit) – makan 3 – 5 biji 1 atau 2 kali sehari.

Copy the BEST Traders and Make Money : http://bit.ly/fxzulu
Khasiat PhytoNatal Membersihkan rahim, mengeluarkan angin, lendir dan darah kotor dalam badan. Melawaskan pembuang air kecil & besar, mengatasi masalah sembelit, kepenatan, migrain dan angin. Mengimbangi kembali sistem badan. Mengurangkan berat badan dan menguatkan otot-otot badan. Cara Guna PhytoNatal Kelawasan biasa – makan 2 – 3 biji 1 kali sehari. Terlalu lawas (Sensitif) – makan 1- 2 biji 1 kali sehari. Tidak lawas (Sembelit) – makan 3 – 5 biji 1 atau 2 kali sehari.

Copy the BEST Traders and Make Money : http://bit.ly/fxzulu
Khasiat PhytoNatal Membersihkan rahim, mengeluarkan angin, lendir dan darah kotor dalam badan. Melawaskan pembuang air kecil & besar, mengatasi masalah sembelit, kepenatan, migrain dan angin. Mengimbangi kembali sistem badan. Mengurangkan berat badan dan menguatkan otot-otot badan. Cara Guna PhytoNatal Kelawasan biasa – makan 2 – 3 biji 1 kali sehari. Terlalu lawas (Sensitif) – makan 1- 2 biji 1 kali sehari. Tidak lawas (Sembelit) – makan 3 – 5 biji 1 atau 2 kali sehari.

Copy the BEST Traders and Make Money : http://bit.ly/fxzulu
Khasiat PhytoNatal Membersihkan rahim, mengeluarkan angin, lendir dan darah kotor dalam badan. Melawaskan pembuang air kecil & besar, mengatasi masalah sembelit, kepenatan, migrain dan angin. Mengimbangi kembali sistem badan. Mengurangkan berat badan dan menguatkan otot-otot badan. Cara Guna PhytoNatal Kelawasan biasa – makan 2 – 3 biji 1 kali sehari. Terlalu lawas (Sensitif) – makan 1- 2 biji 1 kali sehari. Tidak lawas (Sembelit) – makan 3 – 5 biji 1 atau 2 kali sehari.

Copy the BEST Traders and Make Money : http://bit.ly/fxzulu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...