5 TIPS MENGHADAPI CABARAN DI BULAN PUASA

5 TIPS MENGHADAPI CABARAN DI BULAN PUASA | Di bulan mulia Ramadhan Al-Mubarak ini mungkin sesetengah orang menghadapi pelbagai cabaran.Mungkin juga ada yang rutin berjalan seperti biasa. Sha setakat ini sangat bersyukur kerana tidak menghadapi banyak masalah kerana mempunyai ruang waktu yang dilonggarkan untuk pulang awal daripada kerja berbanding biasa. Normal kerja juga tidak menuntut tekanan kerja yang terlalu berat.


Di sini Sha ingin berkongsi 5 tips untuk menghadapai cabaran yang datang. Kawan-kawan menghadapi masalah macam mereka ni tak??--> Cabaran-cabaran di bulan puasa dan jalan penyelesaian.

1. PERBETULKAN NIAT

2. JAUHKAN DIRI DARIPADA MEDIA SOSIAL

3. ELAKKAN TENGOK MAKANAN

4. JANGAN SKIP WAKTU SAHUR

5. AMBIL MAKANAN YANG CUKUP KHASIAT SEMASA BERSAHUR

INSYAALLAH...MOGA TERHINDAR DARIPADA MENGHADAPI BULAN PUASA DENGAN KEADAAN TERTEKAN.

12 comments:

  1. Itulah Sya kita ni kadang teralpa hatta di bulan ramadhan
    Bila baca ni teringat balik apa yg sepatutnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. adat manusia mcm tu kakak..sama2 saling mengingati

      Delete
  2. Replies
    1. Anum gelak tgk org kt atas tu ke..hihihi

      Delete
  3. tips yang memang betul dan berguna

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg elok kita ikut...yg xsesuai kita ejas!hihi

      Delete
  4. In shaa Allah, sha..sama2 kita perbetulkan yea.

    ReplyDelete
  5. jauhkan diri dari media social tu susah sikit.

    ReplyDelete
  6. Yang No. 2 tu payah bebenor nak dielakkan tu.Huhuhuhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hp kat tangan bese tgk resepi kt fb kan...ahahha

      Delete

Terima Kasih Daun Keladi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...