Hot Posts

6/recent/ticker-posts

DADAH TIDAK MENGENAL JANTINA, USIA DAN KERJAYA


DADAH TIDAK MENGENAL JANTINA, USIA DAN KERJAYA | Sedih rasanya apabila hari-hari mengadap kes yang terlibat dengan penyalahgunaan dadah. Sebelum ini seorang kes yang usianya hampir sama dengan usia bapa Sha telah diuji positif dadah, apakah alasannya bila ditanya apakah sebab kali ini boleh mengambil dadah lagi? Kerana tertekan dengan kematian anaknya baru-baru ini adalah alasannya kali ini.

😢😢

Semalam seorang remaja perempuan mengaku masih mengambil dadah dalam masa terdekat sebelum menghadiri program pemulihan. Sangat kecewa dengan jawapan diberikan, beria menangis mengadu kerja tak dapat gaji tapi dadah boleh pulak diperolehi katanya kawan yang bagi. Baiknya kawan belanja dadah tu kan, mengakui dirinya lemah menangis tanda menyesal pada saat itu mengatakan tidak mahu ke penjara lagi kerana pernah hidup di penjara selama 7 bulan sebelum ini. Berjanji bersumpah tidak akan mengambil dadah lagi, rela diuji urinnya setiap kali menghadiri program pemulihan dengan titisan air mata tetapi!!sejauh manakah jujurnya janji dan sumpah itu?

😓😓

Hari ini, kecewa seorang yang sepatutnya mendidik anak bangsa menjadi orang berguna terpaksa menjalani pemulihan dadah kerana sudah terjebak jauh memberi kesan kepada kehidupan dan orang tersayang disekeliling. Ia memang benar dadah tidak mengenal kerjaya, walaupun berkerjaya hebat tinggi dimata masyarakat tetapi diri sendiri dalam keadaan merugikan isteri dan anak-anak terpaksa hidup dalam kesusahan kerana dadah menjadi punca kepada masalah lain seperti pinjaman along yang mana sedia maklum bermacam masalah akan timbul.

Beringatlah selalu, jangan kata orang jaga juga keluarga sendiri semoga kita semua jauh daripada gejala tidak sihat ini

#sayangidiri
#sayangikeluarga
#jauhidadahebencidadah

Post a Comment

4 Comments

  1. takutnya bila dapat tau hal-hal cam nie ek

    ReplyDelete
    Replies
    1. memg takut kak lily...tetiba teringat keluarga ...

      Delete
  2. berdoa sangat agar diri & keluarga dijauhkan dengan perkara sedemikian

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi