Hot Posts

6/recent/ticker-posts

BERKAT BACAAN YASSIN

BERKAT BACAAN YASSIN | Alhamdulillah hari ini Sha dan rakan sekerja keluar menjalankan program keagamaan dan kerohanian bersama klien kami. Mereka juga manusia biasa yang hidup dalam masyarakat ramai telah memberi kerjasama yang baik dan berjaya memimpin dan membaca bacaan surah yassin bersama-sama. Seramai 50 orang klien telah hadir untuk menjalani program kerohanian yang melibatkan bacaan Surah Yassin bersama-sama.


Tujuan program ini adalah supaya dapat melahirkan klien yang berakhlak dan mengikut ajaran agama Islam seperti sepatutnya serta seimbang dari segi jasmani, emosi dan rohani. Klien akan lebih faham program ini membantu mereka mengekalkan kepulihan dalam komuniti dan berusaha mendorong mereka menyertai aktiviti keagamaan yang diadakan di kawasan tempat tinggal klien sendiri. Selain itu, mereka dapat menerapkan kembali nilai-nilai murni dan keyakinan diri dalam diri mereka dalam membantu mengekalkan kepulihan mereka dalam komuniti.

Program kali ini juga mendapat kerjasama baik daripada mereka walaupun terdapat segelintir yang tidak dapat mengikuti bacaan dengan lancar sekurang-kurangnya penyertaan mereka dapat menyentuh perasaan sebagai orang islam dan menarik mereka kembali kepada kegiatan agama dan menjadikan agama sebagai tiang untuk mereka berpegang dan berusaha merubah diri mereka ke arah yang lebih baik dan menjauhkan diri mereka daripada najis dadah.

Dalam mencemuh lebih baik kita mendoakan mereka berubah dan mendoakan ahli keluarga kita sendiri dijauhkan daripada najis dadah yang orang sedia tahu bukan senang untuk mereka tinggalkan sekelip mata.

#jauhidadah 

Post a Comment

0 Comments